yG eNcEm N cUtE

Sunday, August 21, 2011

Jom dAtiNG 50x...!!!

Okeh kali nih aku nak citer pasal sorang mamat nih yang ajak aku dating ngan dier 50x... Kenapa kena 50x dating?? Xleh lebih or xleh kurang ker?? Or adakah aku dah luper pada kekasey ati aku yang pertama tuh?? Oh.. tidak..tidak..tidak.. aku xpernah luper okey.. bukan aku yang ajak mamat tuh dating.. dia yang ajak.. so xtimbul istilah Luper yer adik2...

Sapa mamat tuh?? Hmm.. mamat nih salah sorang dari member FB aku. So kenal secara on9 jew lar. Kawan macam biasa jew tapi yang jadi luarbiasa bila dier dah terjatuh cintan kat aku plak.. Aku?? No feeling2 ok.. Hahaha...


Aku dah cakap kat mamat tuh yang aku lansung xda perasaan kat dier.. aku anggap dier kawan jew.. tuh pun kawan on9 jew.. Tapi dier cakap kalu xjumpa juz macam nih jew macamner aku nak jumpa jodoh aku.. Time tuh aku pikir.. sapa dier untuk cakap macam tuh??


So mamat tuh mencadangkan 50x dating dan aku plak yang kena g tempat dier bukan dier yang datang tempat aku. Dan lepas 50x dating tuh kalu ader keserasian dier akan pinang aku n kawen.. Kalu tak.. hmm.. berkubur macam tuh jew lar.. dan 50x dating tuh??  Korang pikir lar sendiri..



Sekarang nih aku nak luahkan ketidakpuasan ati aku pasal usul yang dikemukakan oleh mamat tuh (eh..apasal tetiba skema jew nih.. macam nak wat surat rasmi jew nih.. hihihi).

Yang pertama.. perlu ke dating tue?? Terus terang aku bagitahu yang aku xder masa nak pikir pasal dating2 nih. Banyak lagi keja laen yang aku boleh buat. Masa untuk berdating bagai nih dah berlalu diusia aku yang macam nih. Aku masa muda2 dulu pon ada dating gak.. tipu lar kalu aku cakap xpernah.. Sekarang pon muda lagi.. tapi aku dah xminat. Buang masa jew. Sebab sekarang aku mencari SUAMI bukan PAKWE..

Mesti korang akan kata Eh.. kalu xdating, xda pakwe macamner nak kawen.. xkenal hati budi masing2.. Bagi aku.. Tuhan dah tentukan JODOH kita. Dan aku?? Kalu xdating.. kalu dah jodoh kawen jugak. Apa susah. Dan kalu xder jodoh pon aku xkisah. Aku masih ader family, kawan2 dan orang2 disekeliling aku yang sayangkan aku.



Mamat tuh kater lagi.. umo aku dah brapa xtakut ker xda orang nak.. jadi andartu.. (ceh macam lar dier tuh lelaki terakhir kat dalam muka bumi nih) Aku xtakut jadi andartu sebab kawen bukan penentu aku bahagia.. Aku xnak kawen sebab terdesak.. orang dok sibuk soh kawen.. so kiter xnak orang mengata.. kiter pon kawen lar.. sedangkan kita xbersedia pon lagi.. Dan lelaki tuh pon bukan nyer kiter suka pon.. tp sebab orang dah soh kiter kawen.. kiter pon ikut..   Tolong jangan wat keputusan xsenonoh macam tuh yer dik.. Dengar cakap akak nih.. huhuhu..


So untuk mamat tuh.. Aku dah ignore.. malas lar layan orang macam tuh.. Owh.. memang aku agak cerewet dan memilih okey.. Kawen nih kalu boleh nak sekali jew seumo idup.. Cerewet dan memilih itu perlu.. sebab ini sumer soal idup kiter.. kebahagian kiter.. kiter yang tentukan.. bukan orang laen.. Ikut kater hati yang penting.. dengar kata hati.. Pendapat orang sekeliling pon penting.. ambik yang membina larr.. tapi last2.. kita jugak yang kena wat keputusan.. betol x..


Hmmm.. dah banyak aku membebel.. so tatata...